Trwa ładowanie...
Przejdź na
Tiga
Tiga
|

Szef odesłał ją do domu. Wszystko przez strój, jaki założyła do pracy (FOTO)

3
Podziel się:

Kiedy Maria przyszła do pracy ubrana w sposób, który jej zdaniem był odpowiedni, szef kazał jej wracać do domu. Nie mogła zrozumieć, co w jej stylizacji nie podobało się pracodawcy. Postanowiła więc opublikować film na TikToku, w którym zapytała swoich obserwatorów o ich zdanie na ten temat.

Szef odesłał ją do domu. Wszystko przez strój, jaki założyła do pracy (FOTO)
Tiktokerka została odesłała z pracy do domu za strój (TikTok)

W wielu miejscach pracy istnieją jasno określone zasady dotyczące ubioru pracowników. Czasem są to uniformy, innym razem koszulki z logo firmy. Jednak zdarza się, że pracodawcy nie mają konkretnych wymagań co do stroju. W takiej sytuacji Maria przyszła do pracy ubrana według własnego uznania, ale szef kazał jej wracać do domu. Co było powodem takiej decyzji?

Maria, publikująca na TikToku jako NotMarieDee, opowiedziała o swojej sytuacji w pracy w zamieszczonym filmie. Szef, widząc ją w stroju, który wybrała, kazał jej natychmiast wracać do domu, tłumacząc, że jej ubiór rozprasza. Kobieta zapytała swoich obserwatorów, co sądzą o tej sytuacji.

Maria miała na sobie długie, czarne spodnie oraz liliową bluzkę z długim rękawem i dekoltem w kształcie litery V. Prawdopodobnie to właśnie dekolt nie spodobał się szefowi. Oburzona zachowaniem pracodawcy, Maria zapytała swoich obserwatorów, czy powinna zwolnić się z pracy.

Niektórzy z obserwatorów Marii komentowali, że wygląda niesamowicie i szef powinien pozwolić jej zostać, tylko po to, aby ją podziwiać. Inni natomiast uważali, że strój tiktokerki faktycznie mógł rozpraszać. "Też bym był rozproszony" - pisali niektórzy, a inni dodawali: "Nie dziwię mu się".

Czy jednak pracodawca może nakazać konkretny strój? Zgodnie z prawem, pracodawca ma prawo wymagać od pracowników ubierania się w określony sposób. Tzw. dress code różni się w zależności od miejsca pracy. Jak wynika z artykułu 1041. Kodeksu pracy, pracodawca może określić strój obowiązujący w miejscu pracy.

Wszystkie zasady dotyczące ubioru powinny być zawarte w wewnętrznym regulaminie zakładu pracy. Pracownicy, którzy nie przestrzegają tych zasad, mogą ponosić konsekwencje. Zgodnie z artykułem 108. Kodeksu pracy, kara za nieprzestrzeganie zasad ubioru może przyjąć nawet formę kary pieniężnej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
pudelek.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
xyz
rok temu
Pudel, to już było! Ona co jakiś czas publikuje newsa, że pracodawca kazał jej się przebrać
Lulek
rok temu
Wywaliła dyndały i dziwi się, że szef pogonił. Taki strój to do domu uciech, a nie normalnej firmy. Poważni klienci straciliby szacunek dla takiej załogi.
Pabli
rok temu
A wystarczyło zaproponować freeuse
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Pabli
rok temu
A wystarczyło zaproponować freeuse
Lulek
rok temu
Wywaliła dyndały i dziwi się, że szef pogonił. Taki strój to do domu uciech, a nie normalnej firmy. Poważni klienci straciliby szacunek dla takiej załogi.
xyz
rok temu
Pudel, to już było! Ona co jakiś czas publikuje newsa, że pracodawca kazał jej się przebrać